visa ord

" Nu är det bara väntan, inget kvar att hämta 
Och Göteborg är vackert, men inte mycket mer 
Tryggt och stelt och det ger mig ingen lycka mer 
För hela staden äcklar mig men jag är dum och stannar 
Den är en tjej jag tatt tillbaka fast hon knullat andra 
Men kyss mig på munnen, vi glömmer det bara för kvällen 
Ta mina händer, bara håll i dom vad som än händer 
Och alla dansar och dom ler när dom sjunger om ångest 
Och DJn spelar samma låtar för hundrade gången 
Finns inget här att hämta, bara misär och längtan 
Så håll mig hårt för ikväll är jag så jävla ensam 
Försöker kväva känslan men jag längtar hem 
Dom sjunger om att dekadens är min bästa vän 
Och det slår mig när orden kommer ur min mun 
Hur den här staden dödar dig när du är ung "
-Anton Kristiansson

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0