komplex

tjejer, kolla hit!
Nu tycker jag att vi ska ta oss ett litet prat om det tabubelagda ordet: komplex.
För breda höfter, för stor rumpa, för liten rumpa, för dallriga armar, för smala armar, för feta lår, för taniga lår, för lite former, för mycket former..
Listan kan göras lång över vad vi tjejer kan hitta för fel på oss själva.
Vissa dagar kan jag se mig själv i spegeln och känna: "Ja men det här ser ju helt okej ut".
Det är nog så de flesta funkar.
Men andra dagar är allt fult, och jag ser ut som ett monster vad jag än tar på mig.
Jag tycker att vi tjejer måste bli bättre på att fokusera på det bra istället för att lägga ner all energi på det vi har komplex över. Och inte nog med det tycker jag vi borde försöka älska våra komplex och se charmen i det.
Som ex, en jätte stor glugg mellan framtänderna, det tydliga ärret på kinden, det krokiga näsbenet osv.
det är sånt som gör oss till dom vi faktiskt är.
Det är sånt som berättar vilka vi är, och det är sånt som berättar vår livshistoria.

Vi jämför oss med andra, trots att vi människor har olika förutsättningar gällande utseendet på kroppen.
Alla kan faktiskt inte se ut som en Victoria's Secret modell,
hur mycket den personen än kämpar för det.
Vem fan kom på ett ideal som gör att unga tjejer svälter sig själva till döds?
Vem fan bestämde att modellerna ska vingla ut som skelett på catwalken? 
Vem fan säger att det är snyggt att vara pinnsmal?
Kvinnor är menade till att ha former och vara kurviga,
det är faktiskt vetenskapligt bevisat att män dras omedvetet till tjejer med kurvor. ex stora höfter.
detta gör mig personligen jätteglad eftersom jag har väldigt kurviga höfter så att säga.
Men till er som inte är kurviga eller trivs i er kropp, deppa inte. för alla kan inte se likadana ut, Det finns ingenting som säger att du måste se ut såhär eller sådär. 
Det är ingen annan mer än du själv som stör sig på dina kroppskomplex.
Du är fin precis som du är

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0